Mamili's blogg

🎊🎉Hipp hurra 🎉🎊Nytt

Posted by Liv Gade Fri, October 12, 2018 19:17:44

Tenk at det er 1 år siden Lakka 💞 Chib sine valper ble født. Store gratulasjoner sendes til dere alle 9Blog image
Store poteklemmer kommer fra mamma Lakka og bror Elton

Blog image
En liten hilsen kommer i posten 💌

Ha en strålende høsthelg 🍁🍂

🥇NKK utstilling i Harstad 🥇Nytt

Posted by Liv Gade Sun, October 07, 2018 09:17:31

En tur som begynte meget stressende, med det ene uhellet etter det andre betydde ikke så mye lengre da Elton "Mamili's Best Friends Forever" gikk opp og ble BIR med cert og Nordisk cert 1 uke før han fyller 1 år 💙

Blog image
Toril sin Evita "Knockando's XO Camus Evita Elegance" ble Bim ❤ Takk til dommer Antonio Di Lorenzo Blog imageMen fra begynnelsen, vi var pakket og ute i god tid for å kjøre til Gardermoen 😄
Skulle bare fylle diesel!!!!
Jeg fylte bensin isteden med alt det medfører. Fantastisk raskt jobbet når snille Vickie kom og kjørte oss til Møller, 1 time etter uhellet var ute var jeg på veien i leiebil i retning Gardermoen👍
Tilfeldig eller ikke jeg hadde ihvertfall også hatt et uhell med knust mobilskjerm, fått fikset den tirsdag og når jeg nå skulle ta telefonene som trengtes etter et sånt uhell med fylling av bensin så hørte ikke personene i den andre enden hva jeg sa 🙃 Etter hvert fikk jeg koblet den opp til anlegget i bilen og da fikk jeg tatt de viktigste telefonene mens ferden gikk i hundre mot Gardermoen, liten trafikk gjorde at vi kom dit på rekordfart. Elton måtte leveres senest 1 time før flyavgang, det rakk vi akkurat. Nå viste det seg etterhvert at flyet var 45 minutter forsinket og jeg ble ikke noe mindre nervøs på Elton sine vegne. Toril og Nala møtte meg med åpne armer og etter å ha ventet i noe som virket en evighet var han heldigvis veldig rolig og lå nede da han endelig ble kjørt inn 💙 Gleden var stor hos oss begge 💞
Hjemme hos Toril og Stig i Narvik fikk jeg et stort glass 🍷og roen begynte å senke seg.
Fredag gikk vi tur i området rundt hytta på viddaBlog imageBlog imageBlog imageBlog imageBlog imageda jeg igjen omga meg med uhell og Evita og Mie Mie sprang etter rein, Evita kom raskt tilbake, men lille Mie var borte i flere timer. Stor var gleden da en jeger fortalte meg hvor hun var. Med roser i kinnene og glade kom vi sent hjem og skulle begynne å fikse hunder🙂
Dagen etter var utstillingen, 18 hunder påmeldt og 2 valper, 1 valp og 1 voksen ikke møtt. Stilte Sol "Mamil's Dance With Me" i valp (Lykkedatter) til fin kritikk, men fikk ikke HP pga manglende ringtrening, Dessverre ble det ikke tatt noen bilder av henne i ringen. Zelda "Mamili's Beautiful Girl" fikk også kjempegod kritikk, men var dessverre for tykkBlog image Blog imageAsta "Mamili's You Light Up My Life" stilte jeg til 2 beste tispe og Elton da BIR. Lykkelig og sliten gjeng som kjørte tilbake til Narvik den ettermiddagen etter å ha blitt plukket ut som nr 6 i gruppebedømmelsen, men ble uplassert.
Det var sikkert borti 20 hunder i gruppa den dagen, litt skuffet for at vi var så nærme en plassering, men pytt,pytt dommerens uttalelse etter bir - bim plassering synger i mitt hode. Aldri fått en så flott kommentar som lyder "jobb med denne hunden og du vil om 1 år ha en av verdens beste leonberger hannhunder😄😍
Her kommer litt bilder tatt av Bibbi på utstillingen Blog imageBlog imageBlog imageBlog imageBlog image
Blog imageBlog imageBlog image
Sliten gutt når vi la oss den kvelden

Blog image
Superfint bilde av Miemie "Slåttvika's Nothernlight Of Miemie"

Idag skal jeg reise til Harstad og bo hos valpekjøpere der før hjemturen imorgen 😞 kom så alt for fort 🤨

🐕 Passing og utlån 🐕Nytt

Posted by Liv Gade Wed, October 03, 2018 08:50:22

Zena, Happy's søster var 14 dager hos oss i sommer, noe av tiden tilbrakte vi på hytta👍noen av dagene var Ann Kristin der med sine hunder. Vi var totalt 9 hunder og både de og vi storkoste oss 💞 Et bilde fra en av våre turer 💚Blog imageMamili's Darling "Zena"
Blog imageHer er masse flotte bilder fra dager hjemme 💕Blog imageBlog imageBlog imageBlog imageBlog image
Jaffa på kort besøk, her er gutta boys. Jaffa har feriert hos Fredrik og Kristine i 14 dager, reiser hjem idag :)
Blog image
Frøya har vært her siden søndag, hun reiser hjem idag. Her er vi på vei på turBlog imageHappy elsket puten hun hadde med seg så da måtte vi jo bestille 2 😄Blog imageSlitsomt med besøk 😂Blog imageMamili's Dance With Me "Frøya" sender bilder fra livet hjemme ❣Det er så koselig at hun har fått navnet etter mormorBlog imageBlog imageBlog imageBlog imageBlog image
Vi låner bort også, Love er på besøk i Bergen 😊 Blog imageBlog imageBlog image

Nikita har vært noen dager i Kvelde med Mariann og familien 😄

Blog imageBlog imageBlog imageBlog imageBlog image
Denne var god Blog imageDenne helgen gleder jeg meg til å møte denne gjengen 😘Blog image
HA EN FIN HELG 🍁🍂😎

🧜‍♀️ Jacuzzi fra gamle dager 🧜‍♂️Nytt

Posted by Liv Gade Sun, September 30, 2018 09:30:51

Denne fossen med en trolig laget kulp kom jeg over da jeg gikk vilt på tur med de 4-bente venner 🐕🐾 at den i tillegg ligger rett ved en seter som er lagt ned for mange tiår siden, nemlig Sudstul forsterker mine tanker. Den skal prøves neste sommer 🛀🤽‍♀️🏊‍♀️
Se på bildene hvordan stenene er dandert i forkant, Lakka prøvde å tråkke på utsiden av de og det sa bare plupp, plupp så det er dypt vann, temperatur og årstid fristet ikke meg å teste, men gleder meg vilt til en mulighet som kommer neste sommerBlog imageBlog imageBlog imageBlog imageBlog image
Ha en super søndag😎

BLI MED PÅ HYTTA 😎🔥🦅Nytt

Posted by Liv Gade Tue, September 25, 2018 12:35:37

Og opplev flotte bilder fra norsk natur, innekos og besøk av ekornbaby for første gang, med mamma som passet på fra toppen av et tre. Nebraska skulle være hos oss noen dager, her blir hun levert med også søster Alaska med:)
Blog imageBlog imageBlog imageBlog imageBlog imageBlog imageog ble selvsagt med på hytta, det skulle Elin og Roger fra Bergen også, men søndag 9.9 skulle vi aller først delta på utstilling på Notodden Hundeklubb. Der ble vi kjendiserBlog imageBlog imageLove i ringen med flinke Oda, de fikk Hp og velvist 👏Blog imageBlog imageElton følger nøye medBlog image
Etter litt leting etter besøket var vi sent på kveld endelig på vei opp til fjells. Etter en veldig våt dag var det deilig med fyr i peisen og noe rødt i glasset🍷Blog image

Blog imageBlog imageMye flott vær ga fine muligheter til fjellturer, den ene dagen gikk turen til SigridsbuBlog imageBlog imageBlog imageBlog imageBlog imageBlog imageBlog imageBlog imageBlog imageBlog imageBlog imageBlog imageBlog imageBlog imageBlog imageBlog imageBlog image
Ekorn på besøk, dere må zome for å finne dem🤣første bilde finner du ungen på høyre side av midtre tre, mamma sitter over fuglebrett på bilde nr 2Blog imageBlog imageAvslapning og kos 👍som også gjelder pelsstellBlog image
Venter på mor 💗Blog image
Til alle mine venner💓

👏 TIL INSPIRASJON 👏Nytt

Posted by Liv Gade Sun, September 09, 2018 05:43:13

Flinke Sabbus og matmor💙

Nå går turen til fjells igjen, bare få med oss et valpeshow på veien

Ha en fin søndag i blåsten🍁🍂

Igjen mange dager på hytta 😃😎Nytt

Posted by Liv Gade Wed, September 05, 2018 07:08:50

Pga valper var det en alt for lang periode uten å være på hytta og nyte roen, så det tar vi igjen nå så det rekker😍Blog imageBlog imageBilde fra en topptur med utsikt nedover mot hytta 😎Blog imageLuftegården er ferdig og fungerer perfekt, stolt av jobben jeg har gjort der, bare med litt hjelp til å skru fast i veggene😉

Blog image
Elton gir damene sofaen,gentleman det💙
Blog imageBlog image

Morgenkos :))))

Godt å ha en storebror😂
Blog imageBirk og Oda var hos meg en helg, vi koste oss masse <3

Vi har laget barkbåter

Blog imageBlog imageBlog imageBlog imageBlog imagehttps://youtu.be/34qhvx0kB0I

Og husket og klatret :))))))))))Blog imageSlitsomt med fjellluftBlog imageBlog imageog godt å bli dusjet rene om kveldenBlog imageBlog imageBlog image
Her ventes det på ekornBlog imageBlog image

🍁🧡Gode dager på hytta med besøk av Oda 🧡🍁Nytt

Posted by Liv Gade Thu, August 23, 2018 07:04:24

Blog imageHer prøvde jeg å fange månen, men ikke lett å se 🌛
Endelig har jeg vært flere ganger på hytta 😍 Ann Kristin og hundene var med noen dager i juli, dessverre var det da for varmt for lengre turer, men jeg fikk begynt å vaske å rydde og operasjon hundegård ble startet. Nytt aggregat satt på plass og det går så det suser, så nå støvsuges det til den store gullmedalje 🏅Ny dab radio er også på plass.
Denne gangen hadde jeg veldig hyggelig besøk av Oda, hun stortrives med hundene og syntes det var stor stas og sove med de alle sammen i mitt lille anneksBlog imageBlog imageBlog imageBlog imageOda var litt pjusk søndags morgen så da var det godt å ha Nikita liggende ved bena💞Blog imageOda bærte inn sin egen sekk med dokka si, puslespill og boka si. Flink lita jente det😍Blog imageBlog imageHer følger Love ivrig med ❤
Deilig utevær mandag, vi var alene der opp så hundene kunne være løse, da kosa både Oda og hundene seg 👍Blog imageBlog imageBlog imageBlog imageBlog imageBlog image
Blog imageBlog imageBlog imageBlog imageBlog imageBlog imageBlog imageBlog imageBlog imageNå er jeg hjemom for å se til hus og heim, før nesa går opp til fjells igjen imorgen👏